divendres, 29 de maig del 2009

valoració de recursos per a la interculturalitat

la WQ analitzada "CAP A ON ANEM" està realitzada per l'Àngel, el Jordi i la Maria José.

Es centren en l'anàlsi de la tasca docent i l'organització del centre, igual que el nostre grup. Crec realment que aquest és l'inici per a fer una escola inclusiva i que atengui a la diversitat de forma real. Si no plantegem la tasca que s'està fent difícilment podrem millorar les nostres pràctiques. És per això que em sembla molt interessant el plantejament que fan els companys i els ítems que valoren. Al final del procés (tal i com reflexen les conclusions de la seva WQ) pretenen:
a) Tenir una visió de la realitat actual i global del centre prou complerta, com per actuar-hi
b)Ser conscients d’allò que ha canviat de la percepció inicial que tenien de la realitat del centre i la percepció actual
c)Ser autocrítics amb la pròpia tasca docent portada a l’aula i la implicació a l’escola en general
d)Aplicar millores a la pròpia pràctica educativa
e)Intervenir en el procés de millora de la realitat del centre.
En el seu anàlisi s'allunyen dels plantejaments etnocèntrics per centrar-se en un entorn inclusiu i acollidor per als alumnes, sense diferenciar l'atenció en funció de la seva procedència sino simplement lluitant per a que se sentin inclosos a l'escola. Si aquest sentiment s'aconsegueix l'aprenentatge i la interacció entre l'ensenyant i l'aprenent seran molt més fluïdes i fàcils!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada